본문 바로가기

영어

분할의 대명사로서 쌍쌍으로 사용되는 종류

728x90

▶대상이 둘뿐일 때는 구 중의 하나가 (the) one 남은 하나는 the other 가 됩니다.

1. I have two cats, one is named Whiskers, and the other is called Mittens.
   (나는 두 마리 고양이를 키우고 있어요. 하나는 위스커스라고 부르고, 다른 하나는 미텐스라고 불려요.)

2. I have two favorite books; one is a classic, and the other is a contemporary novel.
   (내가 가장 좋아하는 책이 두 권 있는데, 하나는 고전작이고, 다른 하나는 현대 소설이에요.)

3. Sarah and John are both excellent students, but one of them excels in math, and the other in science.
   (사라와 존은 둘 다 훌륭한 학생들이지만, 한 명은 수학에서 빛을 발하고, 다른 한 명은 과학에서 빛을 발해.)

4. I have two job offers, but I'm not sure which one to choose. One offers higher pay, and the other has better benefits.
   (두 개의 취업 제안을 받았는데, 어떤 것을 선택할지 잘 모르겠어. 하나는 더 높은 급여를 제공하고, 다른 하나는 더 나은 혜택을 가지고 있어.)

5. In the fridge, there's a sandwich, and the other is a slice of cake. 
You can have one or the other for a snack.
   (냉장고 안에는 샌드위치와 다른 하나는 조각 케이크가 있어. 간식으로 하나를 고를 수 있어.)

6. She has two dresses, one is red, and the other is blue. 
She's trying to decide which one to wear to the party.
   (그녀는 두 개의 드레스가 있어, 하나는 빨강이고, 다른 하나는 파랑이야. 파티에 어떤 것을 입을지 결정하려고 하고 있어.)

7. There are two options for our vacation: one is a beach resort, and the other is a mountain cabin. 
Which do you prefer?
   (휴가를 위한 두 가지 옵션이 있어: 하나는 해변 리조트, 다른 하나는 산 오락 오락. 어느 쪽이 좋아?)

8. My friends gifted me two plants for my birthday, one is a succulent, and the other is a flowering plant.
   (내 친구들은 생일에 나에게 두 개의 식물을 선물로 주었어, 하나는 다육식물이고, 다른 하나는 꽃이 피는 식물이야.)

9. I bought two pairs of shoes, one for work, and the other for sports. 
They are both very comfortable.
   (나는 두 켤레의 신발을 샀어, 하나는 일을 위한 것이고, 다른 하나는 스포츠를 위한 것이야. 둘 다 아주 편해.)

10. The museum has two exhibits today: one features modern art, and the other showcases historical artifacts.
    (오늘 박물관에서 두 개의 전시회가 열렸어: 하나는 현대미술을 다루고, 다른 하나는 역사적 유물을 전시하고 있어.)

▶다수의 대상에서 둘을 뽑을 때에도 마찬가지로 먼저 one을 고른 다음 남은 여러 개 중에서 다른 또 하나를 골라야 하므로 another가 된다.이대 나머지가 한개 이상 존재함을 뜻하며, 만일 3개이면 나머지 하나는 the other를 사용한다.

1. I already ate one piece of cake, but I think I'll have another.
   (이미 케이크 한 조각을 먹었지만, 또 하나 먹을까 생각 중이에요.)

2. We went to one museum this morning, and we plan to visit another this afternoon.
   (오늘 아침에는 한 국립 박물관을 갔고, 오후에는 또 다른 박물관을 방문할 계획이에요.)

3. She received one gift on her birthday, and then another surprise gift from her best friend.
   (그녀는 생일에 한 개의 선물을 받았고, 그리고 그녀의 가장 친한 친구로부터 다른 놀란 선물을 받았어.)

4. After watching one movie, we decided to watch another because we had time to spare.
   (한 편의 영화를 보고 나서, 여유 시간이 있어서 또 다른 영화를 보기로 결정했어.)

5. I tried one flavor of ice cream, and now I want to try another to see which one I like more.
   (한 가지 맛의 아이스크림을 시식해 봤고, 이제 다른 맛을 시도해서 어떤 맛을 더 좋아하는지 보고 싶어.)

6. We visited one of the famous landmarks in the city, and now we're planning to explore another tomorrow.
   (도시에서 유명한 랜드마크 중 하나를 방문했고, 내일 다른 랜드마크를 탐험할 계획이에요.)

7. I completed one chapter of the book last night and started reading another.
   (어제 밤에 그 책의 한 장을 마쳤고, 다른 장을 읽기 시작했어.)

8. I have one favorite restaurant in town, and I'm eager to try another one recommended by a friend.
   (내가 동네에서 가장 좋아하는 음식점이 하나 있고, 친구가 추천한 다른 음식점을 시도하고 싶어.)

9. I finished one project at work, and now I'm ready to take on another to keep busy.
    (직장에서 하나의 프로젝트를 마쳤고, 이제 바쁘게 계속할 다른 프로젝트를 시작할 준비가 되어 있어.)

 

10.One person may like to spend his vacation at the seashore, while another may prefer the mountains.

 (한 사람은 해변에서 휴가를 보내고 싶어할 수도 있고, 다른 사람은 산을 선호할 수도 있습니다.)

 

11. I have three pets. One is a puppy, another is a kitten, and the other is a parrot.

  ( 저는 3마리의 애완동물이 있습니다. 하나는 강아지이고 다른 하나는 아기 고양이이고 다른 하나는 앵무새입니다.)

 

다수의 대상을 두개의 그룹으로 나눌 때는 먼저 얼마간 뽑은 것은 some이 되고, 그리고 남은 것은 하나가 아니므로 (the) others 가 된다.

 

1. Some of the students prefer to study in the library, while others like to study in their dorm rooms.
   (일부 학생들은 도서관에서 공부하는 것을 선호하지만, 다른 학생들은 기숙사 방에서 공부하는 것을 좋아해.)

2. I have some free time this afternoon, so I'll use it to catch up on reading some books, while others can 
wait for another day.
   (오늘 오후에는 시간이 약간 있어서 몇 권의 책을 읽어보겠지만, 다른 책들은 다른 날을 기다릴 수 있어.)

3. Some people enjoy spicy food, while others prefer milder flavors.
   (일부 사람들은 매운 음식을 즐기지만, 다른 사람들은 미더운 맛을 선호해.)

4. In the group, some members wanted to visit the museum, while others were more interested in exploring the local markets.
   (그 그룹에서 일부 멤버는 박물관을 방문하길 원했고, 다른 멤버들은 현지 시장을 더 탐험하길 원했어.)

5. Some of the cookies are chocolate chip, and others are oatmeal raisin. 
You can have some of each if you like.
   (일부 쿠키는 초콜릿 칩이고, 다른 일부는 오트밀 레이즌이야. 원하면 각각 조금씩 먹을 수 있어.)

 

Others는 다른 일부를 이야기 하는 반면, the others는 some을 제외한 나머지 모두 다를 의미 합니다.


1. Some of the students chose to study economics, while the others opted for psychology as their major.
   (일부 학생들은 경제학을 공부하기로 선택했고, 나머지 다른 학생들은 전공으로 심리학을 택했어.)

2. At the party, some guests enjoyed dancing, while the others preferred chatting by the fireplace.
   (파티에서 일부 손님들은 춤을 즐겼고, 나머지 다른 사람들은 벽난로 앞에서 이야기하는 것을 선호했어.)

3. Some members of the team contributed to the project, and the others focused on different tasks to ensure its success.
   (팀의 일부 구성원들은 프로젝트에 기여하였고, 나머지 구성원들은 다른 작업에 집중하여 성공을 확보했어.)

4. In the contest, some participants showcased their artwork, while the others performed musical pieces.
   (대회에서 일부 참가자는 자신의 미술 작품을 전시했고, 나머지 다른 사람들은 음악 곡을 연주했어.)

5. Some dishes on the menu are vegetarian, and the others are meat-based. You can choose some or the others based on your preference.
   (메뉴에 있는 일부 요리는 채식주의자용이고, 나머지 다른 요리는 육식주의자용이에요. 당신의 기호에 따라 일부나 다른 요리를 선택할 수 있어.)